Selasa, 18 Januari 2011

Bunga, Mimpi dan Kerisauan

by : Sekjen

Akhir-akhir ini tidurku selalu di iringi dengan bunga tidur (mimpi) yang aku sendiri tak tahu apa makna yang disampaikan dalam mimpi tersebut. Hampir mimpi-mimpi yang hadir dalam tidurku selalu memberikan pertanyan dan meninggalkan kerisauan yang akhirnya aku harus mengadu kepada sang pemilik jiwa ini.

Mimpi itu berkisar dengan pekerjaan, hubungan personal di internal pekerjaan, perkembangan kedepan pekerjaan yang sedang saya jalani. Yang berujung dengan pertanyaan dengan tanda tanya yang sangat besar dan meninggalkan kerisauan yang begitu mendalam. Dibalik itu semua ada sisi positif yang aku rasakan, aku semakin ingin mendekatkan diri kepada sang pencipta alam semesta ini dan mengadukan semua keluh kesah yang aku rasakan.

Memang benar Allah yang menenangkan hati ini dan Allah pula yang yang membuat kerisauan tiada tara kepada hambanya yang di kehendaki. Tiada yang sulit bagi Allah untuk melakukan itu semua, dan tiada yang mustahil baginya apabila sudah "kun fayakun" jadilah maka jadilah dan tiada yang dapat menolak kehendaknya.

0 komentar:

Posting Komentar